В декларация за финансирането на градския транспорт, представена на днешното заседание на Столичния общински съвет (СОС), групата на „Демократична България“ в заявява, че „т.нар. липса на средства за градския транспорт на София е фалшива история, измислена от мнозинството на ГЕРБ в СОС като опит да се изнудва правителството“.
Съветниците от ДБ обвиниха управляващите в София в рекет към държавата, в който са забъркали и синдикатите.
ОТ ДБ питат в декларацията защо “Столичен автотранспорт” купува газ за автобусите от градския транспорт от частна компания, която получава 2,7 милиона лева комисиона. Общинарите сигнализират, че “Столичен автотранспорт” ЕАД използват посредник за покупката на газ за автобусите си, докато частното дружество „МТК Груп“ купува директно от държавната “Булгаргаз”. По клаузите на този договор общинското предприятие се задължава да плаща почти двойно повече, отколкото ако купува газа директно от “Булгаргаз”.
Общинските съветници от ДБ припомнят, че в София продължават да функционират три транспортни дружества и един транспортен оператор, чиито администрации се припокриват – Столичните авто- и електро- транспорт, „Метрополитен“ и Центъра за градска мобилност. Вече над една година, след като ЦГМ пусна в експлоатация новата тикет система за 97 млн. лв., само 10% от продажбите на превозни документи се извършват онлайн, а 90% са отново в офисите на ЦГМ.
На 10 май от транспортната федерация на КТ „Подкрепа“ обявиха, че организират на 18 май сутринта в 8 часа на няколко възлови кръстовища на територията на София протест на транспортни работници.
По думите на Иван Кирилов, председател на Федерация на транспортните работници към КТ „Подкрепа“, синдикатите са получили ясна индикация, че състоянието на дружествата е такова, че ще се стигне дотам работниците да не получават своевременно своите трудови възнаграждения в пълен размер“.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК