Омбудсманът Диана Ковачева поиска Комисията за защита на конкуренцията да провери мобилните оператори за съгласувана практика на вдигането на цените.
Поводът е увеличението по едно и също време на тарифите на месечните абонаментни планове с 15,3% и при трите оператора – Vivacom, Yettel и А1.
От офиса на Диана Ковачева напомниха, че тя вече е сезирала Министерския съвет и парламента за подозирано установяване на монопол. И е призовала мобилните оператори да преразгледат решението си за вдигане на цените.
Омбудсманът смята, че държавата предоставя финансови компенсации на бизнеса и следователно срещу това трябва да има изисквания за провеждане от тяхна страна на съответна социална и икономическа политика.
Ковачева припомня още, че постановление на правителството предлага намаление на таксите по Закона за електронните съобщения с 40% – а мотивите се припокриват с тези, които мобилните оператори посочват за индексиране на цените си – насърчаване на инвестициите, стимулиране на иновациите, осигуряване на условия за въвеждане на ново поколение мобилни мрежи и други.
Тя добавя, че повишаването на цените на мобилните услуги не е задължително за прилагане от мобилните оператори.
„Без конкретни и ясни аргументи от тяхна страна обаче, това предстои да стане факт. Именно еднаквото решение и периодът на взимането му водят до съмнение за съгласувана практика между Vivacom, Yettel и А1“, пише омбудсманът. Затова настоява Комисията за защита на конкуренцията да направи проверка и да установи има ли картелно споразумение между мобилните оператори.
То – ако съществува – ограничава правото на избор на клиентите, които не могат да прекратят договора си без начисляване на неустойка, не могат да предоговорят по-ниска цена на тарифния си план, включително им е отнето правота на избор на мобилен оператор, който да не индексира по това време цените си, мотивира се още Диана Ковачева.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК