Засега тя е само в проектен вариант, разработен от общинския съветник Кирил Илиев. Знаем, че Благоевград се задъхва от хилядите автомобили, а този автомобилен парк много трудно може „да се събере“ по тесните улици- най- вече в центъра на града.
Оказва се, че пропуските на хората, живеещи в центъра са няколко пъти повече от осигурените паркоместа. Част от площите между жилищните кооперации и сега могат да се използват като безплатни паркинги. Досега говорим за „синя зона“, а не за зона за платено паркиране. Нещата трябва да се променят. Затова е нужна нова наредба. Още повече промените в Закона за движението по пътищата дават възможност и на кметовете на общини да определят свои служители, които да наказват нарушителите.
В Благоевград трябва вече да се използват и възможностите за дигитализиране на зоната за паркиране. Талони за платено паркиране могат да се продават в различни търговски обекти и това ще направи служителите, отговарящи за реда при паркирането да станат проверяващи и да съобщават за нарушения. Това трябва да стане в областен град като Благоевград.
Източник: Радио Благоевград