Днешният пленарен ден ще бъде посветен изцяло на парламентарен контрол.
ДПС е фокусирано само върху защитата на своя депутат Делян Пеевски. Фокусирайте се и върху други проблеми, каза от парламентарната трибуна премиерът Кирил Петков по време на контрола.
тков, „Продължаваме промяната“ или кръга Капитал, дори ако ще да е от самата ПП, каквито случаи според него вече имало.
Поводът за размяната на репликите беше въпросът на ДПС защо правителството е разпоредило Национална компания “Железопътна инфраструктура” да подпише договор за финансиране на проект за 166,2 млн. лева по Оперативна програма “Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020, без одобрение от Еврокомисията.
Под въпроса са се подписали председателят на партията Мустафа Карадайъ и колегите му Делян Пеевски, Халил Летифов и Станислав Анастасов. Проектът, визиран от тях, е “Модернизация на жп линия София – Драгоман – сръбска граница, жп участък Волуяк – Драгоман – фаза 1”.
Дали тези действия на правителството са съобразени с правилата за разходване на европейски средства, както и ще бъде ли спрян проектът до получаване на съответното разрешение от Брюксел, искат да знаят депутатите. И уточняват: “Следва да се има предвид, че нито ДПС, нито нейни народни представители имат каквото и да било отношение към този договор, а недопустимите манипулации и лъжи в отделни медийни публикации очевидно целят да отклонят общественото внимание от поредното незаконосъобразно действие на управляващите, водещо до злоупотреба с европейски средства”.
Премиерът отговори, че има поне 10 регламента, които го позволяват, а у нас това разрешава чл. 24 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове. Той позволява подписване на договори преди одобрения от Брюксел, когато има решение на Министерски съвет, в което са посочени източници на финансиране, ако проектът не бъде одобрен.
Участъкът София-Драгоман е разделен на два лота, като първият е от Волуяк до Петърч. Печели го обществена поръчка сдружение “Вистра”, в което са ВДХ АД (бившето “Водстрой 98”) и испанската “Лантания”. Сумата за строителството е 92 млн. лв.
ДПС отправиха питането си до премиера, защото медийни публикации свързват “Водстрой 98” с Делян Пеевски, за което движението категорично отрича каквито и да е връзки. ВДХ бе придобита от “Хидрострой” през 2016 г. Вторият лот от Петърч до Драгоман печели гръцката фирма “Терна”, а стойността е 275 млн. лв. “Терна” е готова с техническия проект, чака разрешения за строеж. За лота от Волуяк до Петърч също има технически проект, който е в процес на одобрение и се очаква финално одобрение от Брюксел.
На питания и въпроси на депутати ще отговарят още вицепремиерите Борислав Сандов и Гроздан Караджов, министрите Атанас Атанасов, Христо Проданов, Бойко Рашков, Теодора Генчовска, Георги Гьоков, Драгомир Заков, Иван Иванов и Николай Събев.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК