02.05.2024
Covid-19 България

МОН: Двойно увеличение на учениците с положителни тестове за седмица

348 са положителните тестове на ученици в началото на тази седмица – това е двойно увеличение в сравнение с изследването на 10 януари, съобщават от министерството на образованието и науката. Най-много заразени този път има при учениците от V до VII клас – 486.

Най-висок е броят на заразените ученици в град София – 470. Следват областите Пловдив – 130 и Благоевград – 123.

Повече от три пъти са се увеличили положителните тестове при учителите.

366 са позитивните проби при изследване на над 27 000 преподаватели. Двойно е увеличението и на заразените непедагогически специалисти.

Чрез преразпределение на наличните тестове са осигурени всички необходими количества за изследването на учениците на 24 януари.

Засега се запазва високият дял на присъствено обучение в училищата въпреки покачването на общата заболяемост в страната, съобщават от Министерството на образованието и науката.

През тази седмица 82% от учениците учат в клас, показват данните от последното изследване за COVID-19 на 17 януари. Това са над 569 100 ученици – около 1% по-малко отколкото миналата седмица.

Намалява броят на учениците, които са в клас, без да бъдат тествани за COVID-19. Такова право имат всички, чиито училища попадат в общини със заболяемост под 250 на 100 000 души.

Същевременно плавно се повишава броят на учениците със зелен сертификат – над 59 600 от тях имат вече валиден документ за преболедуване, ваксинация или наличие на антитела, съобщават още от МОН.

Related posts

Шестима задържани при международна акция против престъпността

admin

Затварят за движение Прохода на Републиката заради катастрофирал ТИР

Дани Тренчева

Вижте имейла със заплахите за бомби към училищата

admin

Три пъти са намалели загиналите при катастрофи, сочи дългосрочната статистика у нас

admin

Туристическият бизнес настоява за зелен сертификат за всички български граждани

Дани Тренчева

Към края на юли 1576 деца са настанени в 1359 приемни семейства

admin

Leave a Comment