03.12.2024
Свят

ЕП подкрепи забрана за двигатели с вътрешно горене

Ако преговорите със страните членки са успешни, мярката влиза в сила от 2035 г.

Европейският парламент одобри проектодокумент за забрана на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ), която да влезе в сила от 2035 г.

Това стана на пленарна сесия в Страсбург. Евродепутатите приеха позицията си за предложените правила за преразглеждане на стандартите за емисиите на въглероден двуокис от нови леки и лекотоварни автомобили.

339 души гласуваха „за“, 249 –  „против“, а 24-ма се въздържаха.

Приетият текст представлява позицията на Европейския парламент за преговори с държавите членки. Евродепутатите подкрепят предложението на Европейската комисия за постигане на пътна мобилност с нулеви емисии до 2035 г. Това е цел за целия автомобилен парк на ЕС за намаляване на емисиите от нови леки пътнически автомобили и леки търговски превозни средства със 100% в сравнение с 2021 г..

Междинните цели за намаляване на емисиите за 2030 г. ще бъдат определени на 55% за леките автомобили и 50% за микробусите.

„С тези стандарти можем да стимулираме иновациите и инвестициите на производителите на автомобили. Освен това закупуването и управлението на автомобили с нулеви емисии ще стане по-евтино за потребителите“, коментира докладчикът, нидерландският депутат Ян Хойтема от либералната група „Обнови Европа“ (ОЕ).

Евродепутатите са готови да започнат преговори със страните от  ЕС.

Ако разпоредбата влезе в сила, това най-вероятно ще сложи край на колите и вановете с ДВГ в блока.

Проектодокументът е част от пакета на ЕС за борба с климатичните промени, наречен „Подготвени за цел 55“. С него се цели намаляване на парниковите емисии с 55 на сто до 2030 г. спрямо нивата от 1990 г. До 2050 г. трябва да бъде постигната климатична неутралност.

Същевременно евродепутатите отхвърлиха три законодателни предложения по пакета „Подготвени за цел 55“. Те са за промени в Схемата за търговия с емисии (СТЕ), за въвеждане на нов въглероден данък върху вноса от страни с по-ниски стандарти и за създаване на Социален фонд за климата, целящ подпомагане на засегнатите от енергийна и мобилна дейност. Те бяха върнати за допълнително обсъждане в парламентарната комисия по околна среда, обществено здраве и безопасност на храните.

Приети бяха предложенията за нови цели за сектора на земеползването и горите и за промени в националните цели за намаляване на емисиите.

Related posts

ЕМА одобри ваксината на Pfizer/BioNTech за деца от 5 до 11 г.

Дани Тренчева

Взрив на кола бомба в Турция

admin

Гърция признава руската ваксина Sputnik V

Дани Тренчева

Prime Minister of Portugal, Antonio Costa Arrives For A Meeting With European Union Leaders

admin

„Астра Зенека“ може бързо да бъде модифицирана за противодействие на Омикрон

Дани Тренчева

Македонски певец запалил българския културен център в Битоля

Leave a Comment