21.11.2024
България

Ефективна ли ще бъде новата методика за оценяване на учебните заведения

Нов начин на финансиране на училищата предвиждат от МОН. Парите няма да следват ученика, а качеството. Нова методология на оценяване на учебните заведения ще акцентира именно върху това. 

„Методологията не се отнася за цялостното финансиране на училищата. Тя е известна като оценка на добавената стойност на училищата/ Проследява се един випуск между две оценявания на всички ученици. Те показват някакви резултати, на база на които се прави прогноза за представянето им занапред. От реално показаните резултати по-късно се изважда прогнозата“, обясни един от авторите на методологията  проф. Кирил Банков. 

Председателят на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ Юлиян Петров коментира, че е важно да се определят критериите, които ще следят и оценяват образованието. 

„Време е да се започне разговор за такъв нов модел, но той трябва да е дълъг и да постигне национален консенсус. Засега критериите не са ясни“, каза още той. 

Директорът на столичното 199 СУ Диян Стаматов добави от своя страна, че моментът за въвеждане на такава методология не е подходящ. 

„Не е новост идеята да се въведе качеството като елемент на финансиране. Времето за това сега обаче не е подходящо. Последните две години сме в онлайн режим на обучение. В безтегловност сме. Смятам, че  постCOVID периода ще продължи още няколко месеца. Време, което може да се използва за дебат по темата“, допълни той. 

Източник: NOVA

Related posts

Държавната агенция за закрила на детето се самосезира за боя между деца пред търговски център в София

admin

Промените за облекчаване изграждането на обекти за производство на ел. енергия за собствено потребление, минаха на първо четене

admin

14 са новите случаи на COVID-19 в Благоевград

Продължава да намалява заболеваемостта от COVID-19 в страната на двуседмична база

Василев: Детските градини и яслите ще са безплатни от април

Дани Тренчева

Задържаха мигранти в Бургас

admin

Leave a Comment