18.01.2025
България Свят

Превозвачите губят 100 млн. евро годишно от чакане по граници

Транспортният бизнес е най-засегнатият от решението България да не бъде част от Шенген. Това заяви пред БНТ изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. Изтъкна, че от бранша са били умерени песимисти преди окончателното решение.

 

Направихме анализ какво би струвало това на българския транспортен бизнес. На граничния пункт „Русе-Гюргево“ изчакването на 7 декември е 40 часа. На „Видин-Калафат“ се чака между 8 и 15 часа. Всеки час престой на камион на граничен пункт струва на нашия превозвач 10 евро, обяви той.

 

По думите му дневно 1200 и 1500 камиона излизат от тези граници, като загубите се изчисляват на над 100 млн. евро годишно.

 

Каза още, че политиците е крайно време да преценят кое е важно за бизнеса.

 

Считаме, че Шенген и еврозоната са от ключово значение за България и нашите политици, вместо да търсят 2-3% на следващите избори, да седнат и да се разберат, подчерта той.

 

За решението на Нидерландия да наложи вето на приемането на България в Шенген Арабаджиев смята, че ключово е пристанището в Ротердам, най-голямото европейско пристанище и където минава половината от стокооборота на Нидерландия – над 30 хил. кораба, над 250 хил. речни кораба по Рейн. „Всичко, което влиза в Европа, минава оттам“, обяви той.

Related posts

Борислав Сандов: Имаме правителство, което вече обръща внимание на климатичните промени

15% ръст на цените в хотелите

Дани Тренчева

Откриха 32 малки питона, скрити между чорапи на ГКПП Капъкуле

admin

Работник пострада при инцидент във военния завод „Дунарит“

admin

88% от учениците се върнаха в клас след коледната ваканция

Дани Тренчева

Бременна жена и военен са задържани за каналджийство

admin

Leave a Comment